Stosowanie siłowników rozdzielaczy staje się coraz bardziej powszechne w dzisiejszym przemyśle wytwórczym. Urządzenia te są używane do kontrolowania przepływu materiałów w różnych zastosowaniach, co czyni je niezbędnym elementem każdego procesu przemysłowego.
Definicja — czym jest siłownik do rozdzielacza?
Siłownik kolektora odnosi się do urządzenia, które kontroluje mieszankę paliwowo-powietrzną w silniku spalinowym. Jest powszechnie stosowany w siłownikach rozdzielaczy, które odpowiadają za regulację kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pojazdu. Siłownik kolektora otrzymuje dane wejściowe z różnych czujników, takich jak czujnik położenia przepustnicy i czujnik tlenu, w celu regulacji stosunku mieszanki paliwowo-powietrznej.
Siłownik do rozdzielacza jest niezbędnym elementem starszych pojazdów z rozdzielaczami mechanicznymi. Pomaga zapewnić, że każdy cylinder otrzyma iskrę dokładnie we właściwym czasie, aby zapalić mieszankę paliwowo-powietrzną w celu uzyskania optymalnych osiągów. Bez tej precyzyjnej regulacji rozrządu pojazd może doświadczać słabego przyspieszenia, zmniejszonego zużycia paliwa, a nawet zgaśnięcia.
Rodzaje siłowników do rozdzielacza
Siłownik do rozdzielacza — są rodzaje próżniowe i elektroniczne. Dystrybutory uruchamiane podciśnieniem wykorzystują podciśnienie silnika do przesuwania membrany wewnątrz dystrybutora, co z kolei reguluje taktowanie świec zapłonowych. Wielkość zastosowanego podciśnienia określa, o ile wyprzedzenie lub opóźnienie jest wprowadzane do rozrządu.
Z drugiej strony dystrybutorzy elektroniczni używają przetwornika magnetycznego do wyzwalania sygnału, który jest wysyłany do modułu zapłonowego, który następnie kontroluje, kiedy i jak długo zapala się każda świeca zapłonowa. W przypadku dystrybutorów elektronicznych nie ma potrzeby stosowania żadnych części mechanicznych, takich jak membrana lub obciążniki, które z czasem mogą się zużywać lub zacinać.